Változások az életemben I - Bye bye mobilinternet, feltöltőkártyások és előfizetésesek...

Rég adtam már hír magamról. Nos, megvolt az oka! Több minden történt velem az utóbbi 1 hónapban, de vegyünk mindent sorjában. Az első nagyobb változás kicsiny életemben, az az volt, hogy kibasztak a munkahelyemről! :)

Mint ahogy egy korábbi bejegyzésemben olvashattátok, egy nagy szar mobilszolgáltató cégnél dolgoztam, mint telefonos értékesítő, call centeres. November 15-én kezdtem ott, és április előtt másfél héttel szóltak, hogy elsejétől már nem kell jönnöm! Olyan váratlanul ért, mint a rám eső gólyafos a levegőből. Az indok, hogy nincs szükségük már 22 emberre a call centerbe, elég lesz 19 is az áprilistól induló kampányba, így 3 embert leépítettek, köztük engem is. A legjobb a hír után ofkorz az volt, hogy még április végéig a hónapot le kellett dolgoznom, mondhatom hatalmas motivációval vettem a hívásokat! :P

De akkor, ha már volt cégemnél tartok, mesélek egy kicsit milyen is volt a munka ott (abban a 4 hónapban). Nem akarom nevén nevezni a céget (nehogymá' bepereljen), úgyhogy hívjuk inkább a Fostalicska mobilszolgáltatónak. :) Az én munkám telefonos értékesítés volt, mobilinternetet, mobiltelefont, tarifacsomagot, opciókat, szolgáltatásokat kellett rátukmálnom szegény ügyfelekre. Mikor mit! Nos, a Fostalicska totális idióták gyülekezetéből áll, és olyan termékeket, szolgáltatásokat forgalmaz, hogy mindegyik átbaszás az ügyfél számára. Pl. hangoztatják, hogy mennyi a mobilnetük max. sebessége, de eleve el sem lehet érni azt a sebességet, mivel a modem csak a felére képes. Próbálj meg így értékesíteni, hogy tudod, hogy amit rásózol szerencsétlenre, azzal tuti szívni fog!

Ráadásul, elvárták hogy, a vevőket palira véve értékesítsünk. Pl. mondjuk ezerrel, hogy díjmentesen próbálja ki a mobilinternetet, holott ez mindössze csak azt takarta, hogy a kiszállítás ingyenes, a 7 nap próbát, ha visszaviszed, ki kell csengetned. Telefon választékuk egy kalap nulla, azok is le vannak butítva. Semmit nem tudtak pontosan megmondani, hogy ez a szabályzat hogy van, és hogy miért. Egy akciót, volt hogy 3 féleképpen mondtak el, hogy hogyan lehet igénybe venni. És akkor jött a lebaszás, hogy félreinformáltuk az ügyfelet! Jóhogy' bazz' ha ti sem tudjátok pontosan!!! Köbö hasonló boxokban dolgoztunk, mint amilyen a képen látható. Sok rendelést a neten, a Fostalicska honlapján kellett elintézni. Hát az meg egy kalap szaaaar! Menürendszere használhatatlan, volt hogy 10 percig szarakodtam mire kiválasztottam a terméket, mert mire rákattintottam volna addig ellapozódott. De volt, hogy be se jött, vagy lefagyott. Hívás közben, annyira rulez volt!

A vezetők meg teljesen inkompetensek. Volt egy "fejes" csaj, nevezzük Csámcsogónak, mert folyton a szájában volt a kaucsuk (mittomén mi volt a pozítciójának a pontos neve, sztem ő sem tudta - sőt egyszer volt egy olyan fejes kint nálunk, aki kajakra nem tudta megmondani, mi is ő a Fostalicska cégnél, csak azt hogy mit csinál) aki havonta jött és tartott meetinget nekünk (megbeszéltük az előző hónapot milyen volt az értékesítés, valamint megbeszéltük mi lesz köv. hónapban). Ez a luvnya - kb. velem egykorú lehetett, vagy inkább fiatalabb - olyan szintű flegma volt, mintha ő lenne a valaki, ráadásul feszt tette a fejét, meg magyarázott, hogy mit hogyan kellene. De semmi tudással nem rendelkezett, oszt' ő akar papolni, hogy hogyan kellene értékesíteni! Hát a Csámcsogót nem egyszer megborítottam volna!

Ja, egy jó történet Csámcsogóról és a hozzáértéséről. Volt hirdetve egy értékesítési verseny. Egy szolgáltatást kellett értékesíteni és aki a legtöbbet elpasszolja egy hónap alatt, az kap egy telót. Azt mondták nekünk, hogy mondjuk a üfiknek, hogy hajj dejó az a szolgáltatás, vegyed igénybe, hűde fasza lesz, és ha a munkafelületen "igen"-re állítjuk az opciót, akkor kap egy sms-t az üfi, hogy hogyan regisztrálhat rá. Ment az értékesítés, és hát egyesek küldték ezerrel a tájékoztató sms-t az üfiknek, hátha igénybe veszik, és akkor az eladás nekik. Majd mikor jött a Csámcsogó, kiderült, hogy akit mi "igen"-re állítottuk, annak ő automatice beállítatta a szolgáltatást!!! A ciki ezzel az volt, hogy a lemondás 600 HUF-ot igényel, plusz ezt a szolgáltatást vki nem is kérte, csak vacillált rajta, de be lett állítva neki! Először tagadott Csámcsogó, hogy nem ő a hibás, ő mondta, hogy annak be lesz állítva, akit mi igenre állítunk. Aztán megmutattuk neki, hogy még a munkafelületen is az van írva, hogy csak egy sms-t kap az üfi, erre rájött, hogy ő baszta el, és köbö 5000 abból fele fals regisztrációt csinált. És erre annyit reagált, hogy ő nem foglalkozik vele, nem fog a feletteséhez fordulni, hogy elbaszott vmit, majd ha jönnek a panaszok az ügyfelektől, akkor majd az ügyfélszolgálat lekezeli! Faja,mi??!!

De amitől a leginkább hülyét kaptam, az az, hogy mindent bazze angolul kellet mondani, mert az raj! Pl. "nyomjad a postpaid-es target-nek az e-bill-t" = "áruljad az előfizetéses célcsoportnak az e-számla szolgátatást"! Anyááááád!!!!! Mé' nem lehet magyarul beszélni, ha már azok vagyunk??????

Azt még nem említettem, hogy egyébként félig álltam szerződésben a Fostalicskával, félig pedig egy munkaerő-közvetítővel (MK). A munkaerő-közvetítő épületében volt a call center és ott árultuk a fekáliát a népnek, és oda jöttek a Fostalicskás vezetők havonta meetingelni. Maga a MK nem volt olyan rossz hely, főleg a kollegák miatt. Sok jó embert ismertem meg ott! Viszont az egymás háta mögötti kibeszéléseket ki nem állhattam. Sőt! Kifejezetten undorítónak és gusztustalannak találom!!!!! Nagyon durván ment ott egy-két ember miatt, és engem kibaszottul felháborított, mikor egy olyan csajt beszéltek ki a dohányzóba, aki nem annyira divatosan öltözködik, mint az a pár díszpinty, meg hogy szerintük büdös, és szarrá alázták a háta mögött. Bent a CC-ben pedig mint ha semmi gondjuk nem volna vele, a pofájába vigyorogtak! Pedig a csaj egy tök normális, aranyos teremtés, és kizárt dolognak tartottam a kellemetlen eszenciát, mivel nem messze ült tőlem! És a legszarabb az volt, hogy mikor eljöttem, utána hallottam vissza dolgokat rólam! :( Olyanoktól akiktől nem vártam volna... De hát ez van! Majd én is tudom kivel, hogy kell viselkedni, ha majd egyszer megkeres. Szóval, ha olvassátok eme sorokat kedves exkollegák, fejezzétek be az egymás fúrását, mert ennél szánalmasabb dolgot nem ismerek (kinek nem inge...)!!!

Viszont voltak kemény poénok az ügyfelekkel! Pl. mikor egy panaszos ügyfél azt mondta kolleginámnak: "engem nem érdekel, bármit mond!" Kollegina erre: "Igen? Akkor a kurva anyádat!" Majd rám néz: "ő mondta, hogy mondhatok bármit, őt nem érdekli!" :) (aztán mondta, hogy ki-mute-ézta a telót, szóval nem hallotta az üfi) Ja meg mikor az üfitól kérdezi haver: "Jókor hívom most?" Üfi: "Neeeem, éppen egy bokorban bujkálok mert vki meg akar ölniiiiiiiiiiiiiii!!!" Haver: "Akkor nem zavarnám, viszonthallásra!" :) És a csúcs poén akkor történt, mikor kérdőíveket töltettünk ki üfikkel, mindent 1-10ig kellett pontozniuk. A beszélgetés egy kollega és egy 40-es korú nő közt történt:
-"Ügyfélszolgálattal mennyire van megelégedve?"
-"Óóóóóó, az 10 pont!"
-"Lefedettséggel?"
-"Az még jobb! 10 pont."
-"Számlázással?"
-"Aaaaz nagyooon jóóóó, 10-es az is!"
Majd egy erős bariton hangja hallatszik a háttérben:
-"Bár a főztöd volna 10 pont..." :D

Azért összességében jó volt az a 4 hónap, de nem a munka, vagy a cégek miatt, hanem egy-két kollega miatt. Ők hiányozni fognak, de a Fostalicska, és főleg a buzi értetlen ügyfelek (én már a köszönésükből leszűröm milyen ügyféllel van dolgom, a feltöltőkártyások rendszerint úgy köszönnek be, hogy: "NA?!") egyáltalán nem! :)

Az MK közben összehozott egy melót nekem, egy Mo-n elég nagynevű bank, leasing részlegén a behajtási osztályán vagyok most Soft Collection-ös munkatárs (megint headset-es meló).Ez a 2-es számú változás az életemben mostanság, de erről bővebben majd holnap! :D