A blog új neve: PubliKOTTA

Halihó!

Gondolom feltűnt, hogy névváltozás történt, "Az élet kottája" kicserélődött a "PubliKOTTA" címre. Miért is?

Már a legelején sem nagyon voltam megelégedve a blog címével. Kicsit nagyképűen hangzik, hogy az Élet Kottája, meg hogy Lekottázom a világot, hisz csak az én kicsi, apró világom parányi morzsái jelennek meg a blogon. Az én véleményem, jegyzetelgetéseim, nem pedig az egész világ történései. Így már egy ideje gondolkoztam új címen.

Ugye, mi is a tartalma a blogomnak. Az én írásaim, amelyekkel véleményemet nyilatkozom ki. Mindenben az én véleményem található. Már az is egy vélemény, hogy ha szimplán kirakok vmit a blogra, mivel tetszik vagy nem, tehát az én szubjektív világomat tükrözi (és azt is tudjuk minden szubjektív, hisz teljes objektivitás csak a mesékben, meg a Marxista tankönyvekben található :D ). Tehát véleményalkotó írások vannak fenn, vagyis publicisztikák (ha sajtó- és műfaj ismeretileg szeretném meghatározni). A publicisztika a latin publico (publico = közzéteszek, nyilvánosságra hozok) szóból ered, innen a blog címének első tagja. És mivel jegyzetelgetéseim, jegyzeteim (az is publ.-i műfaj), jelzéseim vannak a blogomon, innen a kotta szó, mivel a kotta = a latin quota szóból származik, amelynek jelentése: jegy, jegyzet, jelzés.

Szóval "Nyilvánosságra hozom jegyzeteim" (melyek véleményalkotóak, ergo publicisztikák) és ebből jön a Publico Kotta⇒ vagyis a PubliKOTTA.

Remélem valamelyest érthetően magyaráztam. Ha nem írj egy kommentet...

U.I.: A PubliKOTTA előtt, még a racotta jutott eszembe, mivel abban is megtalálható a kotta szó, de az meg hülyeség, mert sajt. Habár volt főszerkesztőm (Mr. Brown) biztos tudott volna ajánlani vmi "frappáns"nak nem nevezhető szóviccet a kottára... :)