Így elbaszni a START-kártyámat...

Múlt héten sikerült jól kib*sznom magammal. Olyan jó velősen-keményen, ahogy Rocco a csajokat küldi. De hogy a történet legelején kezdjem, menjünk vissza pár hónappal az időben.

Nyáron pultoztam ugye, egy vendéglátó-ipari egységnél, ami egy turisztikailag sűrűn látogatott városban található. Kiskönyvvel dolgoztam, szép volt, jó volt, imádtam azt a helyet. Augusztus 20-a a legpörgősebb nap a szezonban, majd ki is köptük a belünket azon a napon. De letudtuk, hajnalban már mi is iszogattunk, hogy hej' túléltük ezt a nyarat is, már többé nem lesz ilyen a pörgés idén, a maradék napon már mi bulizunk. Főnökeim is örültek azon a napon, hogy egész pofás bevétel jött össze ebben a szezonban, plusz hogy megúszták a nyarat ellenőrzések és büntetések nélkül (nem mintha lehetne őket büntetni, hisz mindent szabályosan végeznek; de ha vki akar köcsögölni, akkor úgyis meg tud büntetni bárkit ha akar).

21-én mentünk reggel 10-re nyitni. Gondoltuk, na ma már pangás lesz. Hipsz-hopsz gatyába ráztuk a helyet, és 10:10-kor már ki is tudtunk nyitni. És utána jött a szarzuhany!!! Éppen hogy kinyitottunk tíz perc alatt, még nem is volt minden a helyén, mikor megjelent néhány rendőr pár aktatáskás nővel. Megjött az APEH!!! Basszus, gondoltuk. Azon nyomban ott álltak mindenütt, és kérték a kiskönyveket. Pont mikor megérkeztek, akkor akartunk menni beírni őket, és öt rohadt percen múlott hogy ez meg is történjen. Szóval az APEH az adott napra kitöltetlen kiskönyvekkel talált ott minket, ami ergo fekete munka.

Nyolcan voltunk ott dolgozók, és senkinek nem volt beírva a kiskönyve. Így a főnököm személyenként 300 000 Ft büntetést kapott (2 400 000 HUF). Mondjuk mivel látták az APEH-osok, hogy rendszeresen volt vezetve a jelenléti ív meg a kiskönyvek, így kapott főnököm némi enyhítést a büntiből (pontosan nemtom mennyit). Itt azért megjegyzem, hogy volt főnököm egy nagyon jó ember, le a kalappal előtte, és minden tiszteletem az övé, mivel mindenki aki ott volt 300 ezrébe fájt (és csak a fele társaság volt ott), és a fizetésünket még nem kaptuk meg; azt is csinálhatta volna, hogy nem fizet ki minket. Hisz a mi hibánk is volt, hogy nem voltak a könyvek beírva, és más tetű főnök tuti benyelte volna a dolgozók fizetését. De ő kifizetett mindenkit hiánytalanul! Ráadásul az még külön dühítő volt, hogy hamar híre ment, hogy nálunk az APEH, így a szomszéd büfé (és a parton szinte mindenki) akkor kezdte el körmölni a jelenléti íveket és a kiskönyveket,mivel több hetes lemaradásuk volt.

Rohadt tetves tíz perce voltunk nyitva! Ha délután négykor megfognak minket, hogy nincsenek a könyvek beírva, akkor aláírom jogos, büntessenek meg. De reggel 10:10-kor, mikor éppen hogy felnyitottuk a pult ablakát?! Nem genyóság egy kicsit?! Nem lehetett volna egy kicsit humánus lenni, hogy: "Jól van bazze, éppen most nyitottatok ki, plusz rendesen volt vezetve minden, írjátok be a könyveket, nem problémázunk." Kapják be!!!

Ja és pluszba, a büntetés mellett, mivel arra a napra már nem lehetett beírni a kiskönyveket a bünti miatt, a főnökömnek mindenkit be kellett jelentenie arra a napra. De csak arra az 1 napra, ami még így is nem kis papírmunkájába került szegénynek.

És most ugorjunk 2009 januárjára, amikor be kell mutatni a kiskönyveket a munkaügyiben, hogy lássák ki mennyit is dolgozott az elmúlt évben. Én is bevittem, megnézték, lefénymásolták a bejegyzéseket, és visszaadták, hogy "jól van ecsém' dolgozhatsz tovább, majd valld be az adóbevallásodkor mennyit kerestél." Múlt héten kaptam is egy levelet a munkaügyiből, melyben összesítették mennyit is kerestem 2008-ban (hát nem túl sokat, megjegyzem). Mikor ezt a levelet olvastam, jutott az eszembe, hogy basszus van még egy halom papírom arról az augusztus 21-ei napról, amikor bejelentettek 1 napra, és azt nem vittem be a munkaügyibe. Így hát múlt hét kedden bevittem ezeket a papírokat a munkaügyibe, nehogy már vmi gebasz legyen.

A recepción mondtam, hogy mi okból is jöttem, már ott kicsit értetlenkedtek, hogy most mivan', már bevittem a kiskönyvemet, de mégis van még bemutatnivalóm, meg hogy az hogy történt, hogy az a nap nem a kiskönyvbe lett bejegyezve; de a recepciós beküldött az egyik ott dolgozó nőhöz. Bementem hozzá, elmondtam hogy miért is jöttem, lobogtattam a papírjaim. A csaj hamar megértette, és mondta hogy mindjárt beviszi ezt a plusz 1 napot a számítógépbe az adataimhoz. Mondtam neki, hogy azért hoztam be ezeket, hogy nehogy vmi probléma legyen, hogy nem mutattam be itt (plusz jófej is vagyok), jól tettem-e mindezt? A csaj csak annyit mondott, hogy: "Igen is, meg nem is!" Jól tettem, hogy bevittem mert így be tudja jegyezni a nyilvántartásomba, azt a plusz 1 nap keresetemet, és így nem lesz belőle későbbi probléma. És abból az okból nem tettem jól, hogy bevittem (a csaj mondta ezt így, ergo mi a f*sznak vittem be), mivel így már nem számítok pályakezdőnek, hisz volt egy nap bejelentett állásom, és így már nem vagyok jogosult START-kártyára!!!

Hát ez egyszerűen isteni!!!!!!!!! Eddig se tudtam egyszerűen elhelyezkedni (nincs közgazdász diplomám, több éves gyakorlatom, stb.), de most már START-kártyát sem igényelhetek, holott sok helyen feltétel és előny, ha pályázik vki. És én voltam olyan barom, hogy bevittem azokat a papírokat, vagyis jól kibasztam magammal.

Szóval egy tetves-redves nap miatt (inkább pár perc és egy anti-szolidáris APEH-es miatt) már nem vagyok pályakezdő, és így MÁR EZT IS HÚZHATOM KI AZ ÖNÉLETRAJZOMBÓL!!!!!!!!!