Filmajánló és kritika: Volt (Bolt)

Én szeretem a Disney filmeket! Szeretem az kedvességüket, az érzelmi töltetüket, a poénjaikat, a szeretnivaló karaktereiket, és a történeteiket is olykor. Sajnos azt kell írnom, hogy csak "olykor", mivel nem mindig fordítanak kellő időt, a történetek kidolgozására (felhasználva némi kreativitást). Nem rég megnéztem a Disney legújabb produkcióját, magyar címén nevezve, a Volt-ot. Hát, sajnos ez a film sem került be az "olykor" kategóriámba.

Sokaktól hallottam némi értetlenkedést a film címe kapcsán, hogy most Bolt vagy Volt a címe, oszt' mé; így inkább most elejét is veszem ennek az egésznek. A főszereplő kutya neve angolul Bolt, ami Villámot jelent, és a magyarok kreatívan a Volt nevet adták neki (így csak 1 betűt kellett megváltoztatni), mivel az szintén kifejez némi elektromos töltetet. Remélem most már világos egyeseknek.

A film története egy olyan kutyáról szól (Volt), akinek mindennapjait egy TV-sorozat forgatása teszi ki, amit ő a "valós világnak" is hisz. A csavar az, hogy a sorozatban Volt szupererő birtokosa és gonosz gazfickók ellen küzd nap mint nap, kisgazdáját segítve vagy azt védve. A bonyodalom ott kezdődik, mikor az egyik rész forgatásán épp egy ütős cliffhanger-t írtak a szerzők, melyben elrabolják Volt gazdáját. És hát Volt úgy is hiszi, hogy az embere komoly bajban van, és neki meg kell mentenie. Elhatározza, hogy kiszabadítja és egy véletlen folytán kikerül a tényleges való világba (és ott a lét a tét - bocs, ezt nem hagyhattam ki). Ráadásul még el is keveredik valahogy N.Y-ba és vissza kell mennie Hollywood-ba, társaság gyanánt pedig egy macska és egy hörcsög szegődik mellé. Meg hát kitalálhattátok mi is lesz a gubanc, Volt rádöbben, hogy nincsenek is szuperképességei (ez vonal a fő poénforrása a filmnek), majd ezek után egy szimpla road-movie az egész film, mely happy end-del végződik és Volt rájön milyen az ha barátai, gazdája, és szimpla kutya szokásai vannak a kutyának.

Igazából nincs hatalmas baj ezzel a filmmel, mert aranyos, kedves, a kutyus nagyon kawaii (= cuki, japánul), a karakterek kidolgozása gyönyörű, vannak jó poénok, plusz megvan a tanulság is, csak az egész történet nem valami nagy szám. Olyan igazi Disney-s, de még is valami hiányzik belőle. Némi kreativitás, vagy több konfliktus, vagy esetleg több humor, hogy ha már nem olyan túlkomplikált a történet előre menetele. Gyerekeknek szerintem ideális a film, a kutyus miatt többször is meg fogják nézni. A felnőtteknek pedig marad az a kevéske humor, melyet leginkább a hörcsög prezentál (ő awesome). Az animációtól nem esünk hasra, a világ melyben hőseink kóborolnak nem túl kidolgozott, de azért korrekt, ha mesevilág szempontból nézzük. Habár nem totál 3D-ben láttam a filmet, lehet az javít a dolgokon.

Azt mondjuk soha nem értettem hogy az animációs-filmekben (szinte az összesben) miért mindig a mellékszereplők a legjobbak?! Itt is a hörcsög meg a galambok viszik a prímet. Kálloy Molnár Péter jól hozza hangilag a felpörgetett hörcsögöt, Rékasi Károly se volt rossz Voltként, és Détár Enikő is megállja a helyét macskaként.

Szóval összességében kicsit többet vártam ettől a filmtől. Nekem picit sablonos volt. Igazából csak Volt és a hörcsög karaktere működött, jóval több poén kellett volna, a vége meg egyszerűen összecsapott és túlontúl elhúzott volt. Habár azt elérte a film, hogy nagyon jól prezentálta egy igazi kutya mozdulatait, szokásait és arcvágásait. Néha teljesen olyan volt Volt, mint az én kutyám, és film megnézése után rögtön a kutámmal' való játékra vágytam. A film legalább megmutatja a gyerekeknek, miért is jó kutyát tartani.