Heroes Season 3 - Villains - végre vége van

A mai nap megnéztem a "nagy sikerű" amerikai sorozat, a Heroes 3ik évadjának (Villains alcímmel fut) záró epizódját (13ik), és hát ... khhm... baszottul nem tetszett ez az évad!

Már a második évaddal is voltak problémáim, sok volt az időhúzás, harmat gyenge volt a történet, aminek nem igazán sikerült elvennie a rossz szájízt, amit az első évad gyenge befejezése okozott nálam. De gondoltam, majd a 3ik évad, megadja azt amit eddig hiányoltam. Hát ez nem így lett...

Két hatalmas problémát látok ennél a sorozatnál: 1. Tim Kring nem szereti a szuperhősös képregényeket (ezt ő maga nyilatkozta egyszer); 2. baszottul fingjuk sem volt, mit is akarnak kihozni ebben az évadban (ahogy esett a nézettség, úgy nyúltak bele rögtön és változtattak, nehogy bukta legyen).

/VIGYÁZAT SPOILEREZEK!/ Azt vártam, a Villains (Gonoszok) alcímtől, hogy jönnek az igazi "bad ass", vérgenyók és végre ellenük, képességükhöz méltóan hősködhetnek a karakterek. Ehelyett jöttek azzal a hülye formulával, amivel képességeket lehet adni a normális embereknek. Még ebből is lehetett volna értelmeset kihozni, de koncepció (és szakértelem) híján ez nem jött össze. A tököm kivolt már Sylar karakterének ingázásával ("Most jó fiú vagyok, ááá nem inkább mégse, vagy várjál csak, inkább mégis. A faszt, megölök mindenkit azt szeretik a nézők!). No meg az is betette a kulcsot, hogy itt, ebben az univerzumban hiába hal meg vki, úgyis visszatér. Így is baszott sok a karakter, amivel már nem tudnak mit kezdeni (gondolok itt Maya-ra, de őt legalább kiírták), mi a túrónak kellett visszahozni pl. Lindermant (hálisten' megint kiírták, kérdés meddig), vagy Ali Larter-t (hiába halt meg Nikki, most annak ikertestvérét alakította, hót' feleslegesen).

Feleslegesen hype-oltak be "nagy brutál bivaly erős képességű" genyókat, mikor azokat 2 perc alatt elintézték, annyira primitívek voltak. Tele volt az évad logikátlan hülyeségekkel (jut eszembe: Mohinder mégis hogy a rákba menekült meg?), közhelyek áradatával ("Én vagyok az anyád/apád!"), és az összes karakter, mintha be lettek volna szívva, mind meg volt kergülve. Hiro-t nagyon csipáztam, most már inkább csak idegesít, Sylar meg egyszerűen frusztráló, Peter meg az apja karaktere szimplán szarcsi, foscsi. És mindezt tetézi, hogy ugyan oda jutottunk el, ahol végül is az évad kezdődött, vagyis tök felesleges volt átszenvedni a 13 részt.

Totál csalódott vagyok, mert az egész évad alatt, tényleg nonstop “nanemárb*zmeg” fejet vágtam. És ezeknek az íróknak volt képük sztrájkolni tavaly? Jó volna már ha felvennének írónak néhány igazi képregény-írót, aki képes normális történetet kreálni. Kérjék fel mondjuk Kevin Smith-t, vagy ha más nem akad akkor J. Michael Straczynski-t. Szóval távol intek mindenkit a 3ik évadtól, vagy ha mégis megnézitek, akkor ne fűzzetek hozzá nagy reményeket.

A Heroes most lepihen, egészen február másodikáig, amikor is a Fugitives fejezettel tér vissza. De fogadok, hogy Sylar abban is fel fog támadni...